Kontakt os

Åbningstider

Mandag-onsdag 9:00 - 15:00

Torsdag 13:00 - 17:00

Fredag 9:00 - 13:00

Telefon

33 17 88 00

Skriv sikkert til os

Vi passer på dine personlige oplysninger. Derfor skal bruge sikker Digital Post, når du skriver til Borgercenter Handicap.  

Send sikker Digital Post til os
(Hav dit NemID klar til at logge på)

Åbningstider, kontaktinformation, sikker post, personlig henvendelse, rådgivningstilbud, servicemål mv.

Adresse  

Borgercenter Handicap
Borups Allé 43
2200 Kbh. N.

Du er altid velkommen til at komme forbi eller aftale en tid med din sagsbehandler, hvis du ønsker hjælp og støtte fra Borgercenter Handicap. Vi yder en forskellig service, alt efter hvordan du kontakter os.

Når du henvender dig uden aftale, kan medarbejderne give dig generel råd og vejledning samt hjælpe dig med ansøgningsblanketter. Vi har opstillet borger-pc’er i vores Modtagelse, og medbringer du dit nøglekort til NemID, kan vi også hjælpe dig med at søge elektronisk. Ønsker du at få en konkret sag behandlet, skal du aftale en tid hos din sagsbehandler.

Telefonisk kontakt

Du har størst sandsynlighed for at træffe din faste sagsbehandler:

Mandag-onsdag samt fredag: kl. 9-10
Torsdag kl. 13-14

Du kan ringe til os i hele vores åbningstid. Se, hvornår det er bedst at ringe til Borgercenter Handicap (grøn: kort kø, gul: mellemlang kø, rød: lang kø).

Du kan også kontakte vores ledere på myndighedsområdet. Se telefonliste her.

Læs servicemål for kontakt med Borgercenter Handicap

Skriv sikkert til Borgercenter Handicap

Hvis du har spørgsmål, der handler om dig eller dit barn, har vi brug for dit eller barnets cpr-nummer. Du skal derfor bruge sikker Digital Post, når du skriver til Borgercenter Handicap. Det betyder, at du skal bruge dit NemID, hver gang du skriver til os. Du kan også oprette en ny henvendelse til os på borger.dk eller e-Boks – eller klikke ”Besvar” på de henvendelser, du allerede har modtaget fra os.  Det gælder selvfølgelig ikke for borgere, der er fritaget for Digital Post. 
Send sikker Digital Post til Borgercenter Handicap

Har du virksomhedslogin eller medarbejderlogin, kan du skrive til os via dette sikre link.

Læs mere om Digital Post i Københavns Kommune

Hvordan kommer jeg til Borups Allé 43?

  • Nærmeste S-togsstation er Fuglebakken
  • Nærmeste Metro-station er Nuuks Plads 
  • Buslinjerne 12, 66, 68 og 250 S har stoppested tæt på
  • Der er etableret seks handicapparkeringspladser tæt på indgangen til borgercentret. Her er det gratis at parkere med synligt handicapkort. 
  • Du kan parkere under Bispeengbuen, hvor der er tidsbegrænset, gratis parkering i to timer. Gadeparkering på Borups Allé og Ågade er placeret i den gule og billigste parkeringszone.  
    Læs mere om parkering på Borups Allé og Ågade 

Handicaptilgængelighed

Der er niveaufri adgang til Borgercenter Handicap og reception, venteområde og mødelokaler er i stueplan  uden dørtrin. Der er desuden handicapvenlige toiletter.  

Åben Rådgivning: 

Åben Rådgivning er et gratis, åbent og anonymt tilbud til familier og til børn og unge med handicap i alderen 0-23 år. Åben Rådgivning er en del af Borgercenter Handicap, og du kan  kontakte rådgivningen på:

  • Telefonisk på nummeret 33 17 88 50 mandag, tirsdag, onsdag, fredag kl. 11-13. Her kan du få telefonrådgivning eller aftale en tid til personlig samtale. 
  • Ved personligt fremmøde uden tidsbestilling: Den første torsdag hver måned kl. 15-17 i Borgercenter Handicap, Borups Allé 43, 2200 København N. Henvend dig i receptionen. 
  • Chat for unge: Chatten er åben hver torsdag fra kl. 15-17. Du finder chatbotten på den gule knap på siden her. 

Læs mere om Åben Familierådgivning
Læs mere om Åben Ungerådgivning

Kvik-service: Udlevering af hjælpemidler

Kvik-service er et tilbud om hurtig sagsbehandling af ansøgninger om udvalgte hjælpemidler som for eksempel:

  • Rollator 
  • Badetaburet 
  • Albuestokke 
  • Toiletforhøjer 
  • Greb
  • Rygeforklæde

Kvik-service er åben hver tirsdag kl. 9.00-15.00 på adressen:

Hjælpemiddelcentret
Hans Knudsens Plads 3
2100 København Ø

Læs mere i pjece om Kvik-service for hjælpemidler

 

Chat for unge
CFDP - Chat

Det kan du få hjælp til

Feedback